Cápsulas informativas sobre salud mental bilingües (inglés y español)

Descripción del producto

Los alumnos deberán elaborar un guion y una cápsula informativa sobre algún tema de salud mental actual dirigido a un público en específico con el cual puedan sensibilizar al auditorio y al mismo tiempo brindar información de interés.

Objetivo general

Elaborar cápsulas informativas sobre un tema actual de salud mental que sensibilice y promueva la Psicoeducación de los receptores delimitados, utilizando las tecnologías de la información y demostrando el dominio de un segundo idioma (inglés).

Estudiantes de Psicología de 6º - 9º semestre.

Requerimientos

Las cápsulas se entregan en formato MP3 a 163 bytes, editadas y listas para programación.

Duración: 5 minutos.
Equipos de 2 alumnos

Speaking rubrics to evaluate podcasts

• Fluency: Smooth and fluid speech; few to no hesitations; no attempts to search for words; volume is excellent.
  • Pronunciation and accent: Pronunciation is excellent; good effort at accent.
  • Vocabulary:Excellent control of Language features; a wide range of well-chosen vocabulary.
  • Grammar: Accuracy & variety of grammatical structures.
  • Details: Excellent level of description; additional details beyond the required.

Writing rubrics for the script

• Content/ideas: Writing is confident and clearly focused. It holds the reader’s attention. Relevant details enrich writing.
  • Organization: Writing includes a strong, beginning, middle, and end with clear transitions and a focused closure.
  • Vocabulary/Word choice: effective and engaging use of word choice.
  • Voice: writes with a distinct, unique voice/point of view. Writing is skillfully adapted to the audience.
  • Sentence fluency: consistent variety of sentence structure throughout.
  • Conventions: uses consistent agreement between parts of speech. No errors in mechanics. Creative and effective use of spelling strategies.

Se elegirán las mejores 10 cápsulas para ser presentadas durante la feria de la ciencia y en algún programa de Radio Universidad.

Mtra. Luz Alejandra Aguiñaga Torres
Lic. Mayli Villalobos Manzo
Mtra. Lilia Gabriela Rodríguez Palos

Dra. María de la Luz Miranda Beltrán